خط به خط

خط به خط

رسما راه اندازی شد!

از خط اعتباری ایرانسل تان، خط اعتباری دوستانتان را تلفنی شارژ کنید یا صورتحساب خط دائمی شان را بپردازید!

با این سرویس جدید، هر یک از مشترکین ایرانسل که سیم کارت اعتباری داشته باشد، می تواند هر زمان که مایل باشد از شارژ سیم کارت خود، برای سایر مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل، شارژ بفرستد و یا صورتحساب سیم کارت دائمی ایرانسل دیگران را پرداخت نماید.


نحوه ارسال اعتبار:
برای ارسال اعتبار از خط اعتباری خود، کافیست در یک پیام کوتاه به ترتیب:
1- شماره دریافت کنندۀ اعتبار
2- مبلغ اعتبار مورد نظر (به ريال)
و سپس
3- شماره رمز 5 تا 8 رقمی
را از چپ به راست با علامت دو نقطه ":" بین آنها و بدون فاصله نوشته و از خط ایرانسل خود به شماره 1112 ارسال نمایید.

از چپ به راست




به این ترتیب، درصورتیکه دریافت کننده اعتبار، سیم کارت اعتباری داشته باشد، مبلغ ارسال شده به شارژ سیم کارت وی اضافه می شود و درصورتیکه دریافت کننده اعـتبار، سیم کارت دائمی داشته باشد، تا میزان اعتبار ارسال شده از صورتحساب او تسویه می شود. به عبارت دیگر، با یک پیام کوتاه شما می توانید سیم کارت اعتباری فرد دیگری را شارژ کنید یا صورتحساب سیم کارت دائمی فرد دیگری را پرداخت کنید!

پس از ارسال اعتبار، یک پیام کوتاه به گیرنده و یک پیام به فرستنده ارسال می شود که در آن تاریخ و ساعت تراکنش، شماره گیرنده / فرستنده و مقدار اعتبار اعلام می شود.


نحوه تعیین شماره رمز خط به خط:
رمز ورود را باید در همان نخستین باری که می خواهید با سرویس خط به خط برای فردی اعتبار بفرستید، تعیین کنید. به عبارت دیگر، کافیست هنگام انجام اولین تراکنش، این موارد را در یک پیام کوتاه به 1112 بفرستید:

1- شماره دریافت کننده اعتبار
2- مبلغ اعتبار (به ريال)
3- شماره رمز 5 تا 8 رقمی. ( تعداد ارقام رمز به دلخواه)
به طور مثال اگر دستور زیر را برای اولین بار در یک پیام کوتاه به 1112 ارسال شود، 2000 ریال به 09351234567 ارسال شده و 111111 به عنوان رمز تعیین می گردد.

از چپ به راست




توجه: در صورتیکه 3 مرتبه دستور خط به خط را با رمز اشتباه ارسال کنید، این سرویس برای شما مسدود می شود و برای فعال سازی مجدد آن باید با مرکز خدمات مشترکین ایرانسل تماس بگیرید.


نحوه تغییر شماره رمز خط به خط:
برای تغییر رمز خود، کافیست دستور زیر را (از چپ به راست) با یک پیام کوتاه به 1112 ارسال کنید:

از چپ به راست




به عنوان مثال اگر می خواهید رمز خود را از 1111111 به 22222222 تغییر دهید، باید دستور زیر را با یک پیام کوتاه به 1112 ارسال نمایید:

از چپ به راست





توجه داشته باشید که برای اجرای دستور تغییر رمز، اطلاعات موردنظر باید دقیقاً مطابق دستور (با علامت ":" بین آنها و بدون فاصله) وارد شوند؛ در غیراینصورت، درخواست شما اجرا نخواهد شد.

درصورت فراموش کردن رمز...
در صورت فراموش کردن رمز، باید با مرکز خدمات مشترکین ایرانسل تماس بگیرید.شماره های مركز خدمات مشتركين ايرانسل عبارتند از: 130 یا 140 (برای خطوط ايرانسل) و 09351300000 یا 09351400000 (برای ساير خطوط).

نکات امنیتی
توجه داشته باشید، شماره رمز 5 تا 8 رقمی، در حکم تضمین امنیت هر تراکنش است؛ چراکه درصورت اطلاع از شماره رمز، هر شخصی می تواند به ترتیب صفحه قبل عمل کرده و با وارد نمودن شماره دریافت کننده و مبلغ شارژ موردنظر به همراه شماره رمز، مبلغی از شارژ سیم کارت اعتباری شما را به شماره دیگری منتقل نماید. بنابراین، به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل، در حفظ شماره رمز مربوط به خود دقت فرمایید.

برای ارسال اعتبار با استفاده از سرویس خط به خط، باید شماره رمز خود را در پیام کوتاه ارسال اعتبار وارد کنید. بنابراین به یاد داشته باشید که این رمز در فهرست پیام کوتاه های ارسالی در گوشی شما می ماند و از این طریق قابل دسترسی است. پس برای حفظ امنیت اطلاعات خود، پیام های ارسالی را پاک کنید و در حفظ گوشی خود دقت فرمایید.


توجه: مراقب تلفن همراه خود باشید. از این پس اعتبار موجود در حسابتان قابل انتقال است!


چند نکته در مورد "خط به خط":

برای انتقال اعتبار از طریق سرویس "خط به خط" به حدود مجاز قابل انتقال توجه فرمایید:




انتقال اعتبار کمتر از حد تعیین شده در «کمترین حد مجاز» برای هر بار تراکنش، امکان پذیر نیست.

به ازای هر بار استفاده از این سرویس، مبلغ 500 ريال کارمزد از اعتبار موجود در حساب فرستنده کسر خواهد شد.
به طور مثال، برای ارسال 9000 ریال اعتبار، مجموعاً مبلغ 9500 ریال اعتبار از فرستنده کسر شده و 9000 ریال به اعتبار گیرنده افزوده خواهد شد.

* مبالغ مذکور ممکن است در آینده تغییر کند.

منبع : http://irancell.ir

 

با تلفن ثابت پيامك بفرستيد

با تلفن ثابت پيامك بفرستيد

تعرفه هر پيامك تلفن ثابت به موبايل معادل 4/89ريال يعني حدودا سه برابر ارزان‌تر از هر پيامك همراه اول است

م.ر.بهنام رئوف- شرکت مخابرات استان تهران با شش میلیون و 100‌هزار مشترک جزو پرمشترک‌ترین شرکت‌های استانی در کشور است. از روز گذشته این شرکت برای اولین بار در کشور سرویس پیامک تلفن ثابت را راه‌اندازی کرده که این طرح فعلا قرار است تنها در استان تهران ارائه شود.
با توجه به استقبال کاربران تلفن همراه از سرویس پیامک و درآمدزایی این سرویس برای اپراتورها از یک سو و تعرفه پایینی که برای پیامک تلفن ثابت درنظر گرفته شده است پیش‌بینی می‌شود که دیر یا زود بازار درآمدی این سرویس دستخوش تغییرات گسترده‌ای شود. از سوي ديگر احتمال می‌رود که با فراگیر شدن این سرویس در بین کاربران تلفن ثابت و نیز افزایش کاربردهای پیامکی در کشور حجم ارسال پیامک با تلفن همراه کاهش یافته و اغلب مشترکان به سمت پیامک ثابت سوق پیدا کنند اما از سوی دیگر نیز پیش‌بینی می‌شود که اپراتورهای فعال در کشور به سادگی از خیر درآمد کلان این حوزه نگذشته و احتمالا با کاهش تعرفه‌های فعلی به مقابله با این سرویس جدید بپردازند. به هر حال پیامک تلفن ثابت در کنار ارائه سرویس اینترنت پرسرعت توسط مخابرات و نیز ابهامات موجود در برخی از مناقصات این شرکت موضوع گفت‌وگوي ما با محمد روح‌اللهي، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران بود که در ادامه می‌خوانید.

بحث را با سرویس پیامک ثابت شروع کنیم.
سرویس پیامک تلفن ثابت سرویس آشنایی است برای مشترکان. شکل استفاده از این سرویس همانند پیامک همراه است به طوری که مشترکان باید یک بار شماره اس‌ام‌اس سنتر را روی گوشی خود ثبت کنند که این شماره برای مشترکان تهرانی 9717000 است. بعد از آن اگر گوشی قابلیت ارسال و دریافت پیامک را داشته باشد مشترکان می‌توانند شماره مقصد را وارد کرده و پیام مورد نظر خود را ارسال کنند .
تعرفه استفاده از این سرویس هم برای تلفن ثابت به ثابت در یک شهر یک پالس یعنی 7/44‌ریال، برای تلفن ثابت به ثابت بین شهری دو پالس و برای ثابت به همراه و بالعکس هم دو پالس در نظر گرفته شده است. اما بحث ثابت به همراه و بالعکس مستلزم هماهنگی اپراتورها است. ما هماهنگی‌های لازم را با همراه اول در این زمینه انجام داده‌ایم و مراکز اس‌ام‌اس سنترها به یکدیگر متصل شده‌اند اما بحث‌های تعرفه‌ای و مالی بین اپراتورها هنوز شفاف نشده است که به زودی در مذاکرات حل می‌شود.
چیزی که هم‌اکنون افتتاح شده است پیامک تلفن ثابت است که تنها در استان تهران راه‌اندازی شده و تقریبا شش میلیون مشترک تلفن ثابت در این استان می‌توانند از آن استفاده کنند. برای استفاده بین استانی مستلزم آماده شدن استان‌ها هستیم که برای این کار دو روش وجود دارد یکی اینکه آن‌ها هم اس‌ام‌اس سنتر تاسیس کرده و مراکز آن‌ها به مراکز تهران متصل شوند یا اینکه از نامبرینگ و کد‌بندی استفاده شود که این دو روش در دست بررسی و تدوین استانداردهای لازم است اما چون فعلا استانی در این موضوع فعال نیست این مساله هنوز نهایی نشده است.

در زمینه پیامک فارسی هم اقداماتی صورت گرفته است؟
ارسال و دریافت پیامک مستلزم رعایت دو نکته است. یکی اینکه اس‌ام‌اس سنتر امکان دریافت و ارسال فارسی داشته باشد و دیگری اینکه گوشی مورد استفاده از این امکان برخوردار باشد. گوشی‌هایی که ما در بازار داریم فقط حروف لاتین را پشتیبانی می‌کنند ولی اس‌ام‌اس سنترهایی که به کار گرفته شده است هم حروف فارسی را. پشتیبانی می‌کنند و هم حروف انگلیسی را، اگر سرویس فراگیر شود می‌توان با تولید‌کنندگان یا وارد‌کنندگان هم وارد مذاکرده شد تا گوشی‌های ارائه شده فونت فارسی را هم پشتیبانی کنند چرا که این امر مساله پیچیده‌ای نیست اما تعرفه‌ای برای پیامک فارسی یا لاتین در این بخش مشخص نشده است. البته تعرفه فعلی خیلی ارزان است به خصوص در بخش پیامک‌های حجمی و ما هم همانند همراه اول پیمانکاران حجمی را در آینده طراحی و پیدا خواهیم کرد به خصوص در بخش برنامه‌های صدا‌وسیما. این شیوه خیلی اقتصادی‌تر از پیامک موبایل است چرا که در تلفن همراه تعرفه ارسال هر پیامک حداقل دو برابر تلفن ثابت است که البته این امر در زمینه ارسال پیامک با حروف لاتین گران‌تر هم هست.

بخش پیامک‌های تبلیغاتی را نیز در نظر گرفته‌اید؟
بله این مورد را هم شامل می‌شود. با این سرویس یک بازار 24‌میلیون مشترکی باز می‌شود. البته این بخش به رفتار مشترکین بستگی دارد اگر مشترکین استقبال کنند حتی ممکن است بازار درآمد پیامک جا به جا هم بشود یعنی از اینکه این بازار هم‌اکنون در اختیار اپراتورهای تلفن همراه است در آینده سهم بیشتر در اختیار تلفن ثابت قرار گیرد. درآمدهایی هم که جابه‌جا می‌شود معمولا در حوزه اینترکانکشن جبران می‌شود.
چند درصد از گوشی‌های موجود در بازار این قابلیت را دارد؟
گوشی‌هایی که هم‌اکنون در خانه‌های مشترکان وجود دارد عموما این قابلیت را ندارند چرا که این سرویس تاکنون فعال نبوده است. اما قیمت گوشی‌هایی که این قابلیت را دارند هم‌اکنون در بازار بین 20 تا 30‌هزار تومان قیمت دارند اما اگر استقبال باشد قطعا این قیمت کاهش خواهد یافت.
فکر نمی‌کنید از برنامه زمانبندی که پیش از این اعلام کرده بودید کمی عقب‌تر باشید؟
ما پارسال قول داده بودیم که نیمه دوم امسال این سرویس را فعال کنیم و این کار را هم انجام دادیم البته مقداری تاخیر داشتیم چرا که به دلیل عدم استقبال از سوی بخش خصوصی یک بار این مناقصه تجدید شد.
چند پیمانکار برای این بخش فعال هستند؟
ما پیمانکار نداریم. تجهیزات اس‌ام‌اس سنتر را خریداری کردیم اما برای ارسال پیامک‌های حجمی باید حتما پیمانکار داشته باشیم که هنوز برای این کار برنامه‌ریزی خاصی نداریم.
ظرفیت این مراکز چقدر است؟
بستگی به نوع استفاده قابل‌افزایش است. برای نیاز فعلی مشکلی وجود ندارد اما شبکه روزانه بررسی می‌شود و در صورت نیاز ظرفیت افزایش پیدا می‌کند.
طرح مشترک مخابرات استان تهران با شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) به کجا رسید؟
این طرح موفق نبود و به جایی هم نرسید. در واقع دوستان استقبالی نکرده‌اند و اخیرا هم دولت مصوبه‌ای داده است که شرکت مخابرات ایران مکلف است تا پایان سال 88 که پایان برنامه چهارم توسعه است سه میلیون پورت اینترنت پرسرعت نصب و راه‌اندازی کند. سهم استان تهران هم از این سه میلیون پورت یک میلیون پورت است. این مصوبه چون اخیرا ابلاغ شده است در نتیجه به امسال نمی‌رسید. ما تلاشمان بر آن است که تا پایان امسال قرار داد 100‌هزار پورت را نهایی کنیم که تا تجهیزات مورد نیاز این بخش وارد شود به احتمال زیاد راه‌اندازی آن تا پایان تیر ماه صورت می‌گیرد.
هزینه اتصال پایین‌تر از هزینه بخش خصوصی است؟
تعرفه مصوب سازمان تنظیم مقررات است و این تعرفه زیر 10‌هزار تومان است.
این قرارداد مربوط به مناطقی می‌شود که PAPها حضور ندارند؟
خیر به این شکل نیست. پروانه ما هم همانند پرونده پپ‌ها است. البته ما هنوز هم با این شرکت‌ها مشغول مذاکره هستیم اما چون از طرح ما استقبال نشد، دولت هم این تکلیف را به مخابرات ایران واگذار کرد. قطعا در برنامه و بودجه سال آینده هم حجم قابل‌توجهی برای آن در نظر گرفته شد در نتیجه ما این کار را شروع می‌کنیم البته باب همکاری با شرکت‌های پپ همچنان باز است و اگر این شرکت‌ها علاقه به مشارکت داشته باشند ما استقبال می‌کنیم اما اگر هم نیایند با توجه به تکلیفی که به ما واگذار شده است ما این کار را انجام می‌دهیم.
مشکلات موجود بین شما و پپ‌ها چه چیزهایی بود؟
دیدگاه‌ها با هم تفاوت داشت و مبنای مشارکت بیشتر موردنظر طرفین بود. ما مشارکت در درآمد کل سرویس مورد نظرمان بود، اما دوستان می‌گفتند شما امکانات را فراهم کنید و در قبال یک رقمی آن را به ما اجاره دهید اما چون ما درآمد قابل توجهی را در این بخش می‌دیديم معتقد نبودیم که تمام سرمایه گذاری‌ها را مخابرات انجام دهد اما در درآمد یک عدد ثابتی عایدش شود.
فکر می‌کنید استقبال مردم از این طرح چگونه باشد چرا که هم‌اکنون پپ‌ها با قیمت بالاتری خدمات خود را ارائه می‌دهند؟
تا حالا متاسفانه تعرفه مصوبی نداشتیم. کمتر از سه یا چهار ماه پیش این تعرفه ابلاغ شد. البته این تعرفه فعلا برای 128 کیلوبایت است.
نسبت پهنای باند به هر مشترک (Share isuee) هم مشخص شده است؟
بله. این نسبت بر اساس ابلاغیه تنظیم مقررات یک به 10 است.
بحثی مطرح شده مبنی‌بر اینکه با کاهش قیمت ثبت‌نام تلفن ثابت در حقیقت هزینه نصب‌واتصال بالا رفته است در این زمینه توضیح می‌دهید؟
در پروانه مخابرات چیزی به اسم ودیعه دیگر وجود ندارد و اسم آن به حق اتصال تغییر یافته. سابق ودیعه دو بخش داشته است. یکی حق نصب که مبلغ آن 5‌هزار تومان بوده و دیگری هم همان ودیعه بوده که 95‌هزار تومان محاسبه می‌شده است. بعضی‌ها گفتند که ما حق نصبمان را 50‌هزار تومان
کرده ایم این حرف درستی نیست. ما قیمت تعیین نکردیم. سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده تا سقف 50‌هزار تومان برای هر مشترک شرکت مخابرات می‌تواند حق اتصال دریافت کند و این حق اتصال هیچ ربطی به حق نصب ندارد.
در مورد گزارشاتی که پیرامون دامپینگ در مناقصات مخابرات استان تهران منتشر شده است و اینکه گفته می‌شود شرکت‌های چینی عمدتا با پایین‌ترين قیمت ممکن مناقصات را برنده شده و باعث تهدید برای تولید‌کنندگان داخلی می‌شوند، توضیح می‌دهید؟
قانون مشخصی در این بخش وجود ندارد. گزارشاتی منتشر شده مبنی‌بر حضور شرکت‌های چینی. همان طور که می‌دانید ما در استان‌ها خرید خارجی نداشته و باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم. اگر هم بخواهیم خرید خارجی داشته باشیم این کار مستلزم مصوبات خاص یا مجوز از شورای اقتصاد است.
شرکت‌هایی که با ما کار می‌کنند عمدتا کنسرسیوم‌های تولید‌کنندگان هستند که از وزارت صنایع مجوز دارند. یعنی وزارت صنایع به مخابرات اعلام کرده که این کنسرسیوم‌ها مورد تایید من هستند. البته ما از شرکت‌های دیگری خرید داریم که یا تولید‌کننده هستند یا واسطه. اما در مناقصه مورد نظر کنسرسیومی برنده شده است که اولین کنسرسیوم مورد تایید وزارت صنایع است.
یعنی قیمتی که این کنسرسیوم ارائه داده مربوط به تجهیزات ایرانی است؟
این کنسرسیوم‌ها معمولا با شرکت‌های خارجی همکاری می‌کنند.
یعنی در حقیقت وارد می‌کنند؟
خیر. بخشی از تجهیزات را هم تولید می‌کنند. الان شرکت‌های چینی‌ای که با ما قرار داد دارند بخش قابل‌توجهی از تجهیزاتشان داخلی است. اینکه چند درصد این تجهیزات داخلی است را باید کنسرسیوم برنده اعلام کند. ما معمولا امکان کنترل کارخانه‌ای و آنالیز تجهیزات را نداریم. ما مکلفیم داخلی بخریم و آنها هم تعهد می‌دهند که 51‌درصد این تجهیزات را در داخل تولید می‌کنند. حال اینکه این 51‌درصد چگونه تولید می‌شود بر عهده وزارت صنایع است. ما طبق قانون موظفیم پایین‌ترین قیمت و با حداقل استاندارد را تهیه کنیم. این مناقصه برای آنکه تمام شرکت‌ها بتوانند پیشنهاداتشان را اعلام کنند چند بار تمدید شد. به همین جهت شرکت‌های مطرحی هم همچون اریکسون، هواوی و زد‌تی‌ای در این مناقصه شرکت کردند.

برندهایی را که نام بردید هم باید 51‌درصد از تولیدشان ایرانی باشد؟
طرف ایرانی مکلف و متعهد است که این کار را انجام دهد. اما در مورد برخی از شرکت‌ها شبهه وجود دارد که آیا تولید‌کننده هستند یا خیر. شرکتی که در این مزایده برنده شده رسما از سوی وزارت صنایع و معادن تایید شده که از تولید‌کنندگان مطرح داخلی است.

منبع: دنیای اقتصاد