هزينه تماس و فرستادن پيامك به عربستان

هزينه تماس و فرستادن پيامك به عربستان
 
هزينه برقراري ارتباط از طريق تلفن ثابت يا همراه از ايران با تلفن همراه اول در عربستان حدود 210 تومان اعلام شده كه اين هزينه براي زاير در عربستان 167 تومان و براي تماس گيرنده در ايران 44 تومان است.

برقراري تماس با تلفن همراه در عربستان با ايران 2567 تومان در هر دقيقه براي تماس گيرنده هزينه دارد.

هزينه برقراري ارتباط از تلفن ثابت ايران با تلفن همراه يا ثابت عربستان، در هر دقيقه 160 تومان و ارتباط از تلفن همراه ايران به تلفن همراه يا ثابت عربستان 210 تومان محاسبه مي‌شود.

ارتباط تلفني زايران با يكديگر به واسطه سيم كارت عربستان، در هر دقيقه 946 تومان هزينه دارد.

دريافت پيامك‌هايي كه با سيم كارت‌هاي همراه اول،‌ به اين سيستم در عربستان فرستاده شده باشد، رايگان است و براي فرستنده پيامك فارسي 89 ريال و پيامك انگليسي220 ريال محاسبه مي‌شود، اما در صورت فرستادن پيامك با سيم كارت تلفن همراه اول از عربستان به تلفن همراه در ايران 433 تومان هزينه محاسبه مي‌شود.
 
منبع : http://tabnak.ir
 

دزدی‌های ایرانسل - شماره‌هایی که با 3 شروع می‌شوند

دزدی‌های ایرانسل - شماره‌هایی که با 3 شروع می‌شوند

کی از معرض‌ترین روش‌های دزدی ایرانسل، سوء استفاده از بی اطلاعی مشترکین خود درباره تمام شماره‌هایی است که با عدد 3 شروع می‌شوند، این شماره‌ها سابقا" مختص ارگان‌ها و سازمان‌ها بوده و اصولا" برای ارسال پیام کوتاه از آن استفاده می‌شد، همه ما تاکنون اینگونه شماره‌ها را بر روی زیرنویس‌های برنامه‌های تلویزیونی دیده‌ایم. تا چندی پیش قرار بود که ایرانسل با صاحبان این شماره‌های اختصاصی قرارداد‌هایی مبنی بر ارسال پیام کوتاه از شبکه خود منعقد کند که وقتی مشاهده کرد ارسال پیام به این شماره‌ها از این شبکه بسیار زیاد است این قراردادها را به تعویق انداخت و هنوز هم هیچگونه قراردادی با هیچ شرکتی منعقد نکرده است.

اما اشکال کار کجاست؟

جریان خیلی ساده است، شما وقتی از خط ایرانسل خود پیام کوتاهی را به اینگونه شماره‌ها ارسال می‌کنید، پیام شما ارسال می‌شد، تائید تحویل (Delivery Report) هم دریافت می‌کنید و از همه بدتر از اعتبار شما هم کاسته می‌شود اما متاسفانه پیام شما هرگز به جایی نرسیده و تمام این مراحل به صورت مجازی و به منظور دزدی از مشترکین انجام می‌شود.

خودتان امتحان کنید:
تصور میکنم که آزمایش مطلب گفته شده نیازی به توضیح ندارد.


حساب و کتاب:

با توجه به اینکه این شماره‌ها شامل هیچکدام از طرح‌ها رنگی نمی‌شود پس هزینه‌ی ارسال پیام کوتاه برای هر 1 مرتبه 16 تومان خواهد بود، حالا فرض کنید که تنها 1 میلیون نفر از مشترکین ایرانسل و تنها فقط برای 1 مرتبه پیام کوتاه به یکی از شماره‌هایی که گفته شد ارسال نمایند: 1،000،000x1x16=16،000،000 یعنی 16 میلیون تومان دزدی، حالا فرض کنید 5 میلیون مشترک و هر کدام فقط 100 مرتبه 5،000،000x100x16=8،000،000،000 یعنی یک کلاهبرداری 8 میلیارد تومانی از مشتریکین و الی آخر.
 
 

اختلال در ارسال پيامك، امروز بدتر از ديروز

اختلال در ارسال پيامك، امروز بدتر از ديروز

از وجود اختلال‌هاي هميشگي در برقراري ارتباط با تلفن همراه يا مشكل در ارسال نشدن پيامك در شبكه‌ي همراه اول كه بگذريم، مشكل دريافت پيغام و به مقصد نرسيدن پيام‌ها و يا ارسال پي‌درپي آن براي گيرنده‌ي پيام‌ اين روزها معضلي شده كه مشتركان بسياري از آن گله‌مند هستند.

به گزارش ايسنا، اختلال در ارسال پيامك در برخي مناطق تهران طي روزهاي گذشته در شرايطي است كه محمدحسين فلاح اصغري - معاون نظارت و مديريت شبكه‌ي شركت ارتباطات سيار ايران - گفته است: خرابي در كل سيستم و شبكه به ما گزارش نشده و قطعي هم نداريم.

او در پاسخ به خبرنگار ايسنا درباره‌ي علت افزايش اختلال در ارسال و دريافت پيامك در چند روز اخير كه مورد توجه رسانه‌يي هم قرار گرفته است، تصريح كرد: يكي از اندازه‌گيري‌هاي ما براي وجود مشكل يا خرابي آمار ارسالي پيامك‌هاي رد و بدل شده است كه اگر اين ميزان تغيير محسوسي كند، ما متوجه خرابي در سيستم يا شبكه مي‌شويم.

به گفته وي در صورت تماس مشتركان با شماره 09990 و اعلام وجود مشكل در ارسال و دريافت پيامك، ما كل منطقه و سوييچ خاص را بررسي مي‌كنيم.

اظهارات وي در حالي است كه علاوه بر اظهارات مشتركان مبني بر وجود اختلال در ارسال پيامك‌ها، در برخي برنامه‌هاي تلويزيوني صدا و سيما هم كه مشتركان با ارسال پيامك در مسابقات يا نظرسنجي‌ها شركت مي‌كنند، علت كاهش حجم پيامك مشتركان در چند روز گذشته، وجود اختلال در سيستم عنوان شده است.

اين در حالي است كه معاون نظارت و مديريت شبكه شركت ارتباطات سيار گفته بود، به تناسب رشد مشتركان، مراكز پيام كوتاه ما نيز توسعه خواهد يافت و با توجه به اين كه در حال حاضر هشت مركز براى ارسال پيامك وجود دارد، اين ظرفيت‌ها افزايش خواهد يافت.

فلاح اصغرى با بيان اين كه با توجه به افزايش تعداد مشتركان، ظرفيت‌ها و مراكز ارسال پيام كوتاه اين شركت تا پايان سال جارى افزايش مى يابد، به خبرنگار ايسنا گفته‌ بود، دريافت نکردن تاييديه يا همان سيگنالينگي که بايد پس از ارسال شدن پيامک به مرکز برسد، علت دريافت چندباره‌ي بعضي پيامک‌هايي است که فرد فرستنده تنها يک بار آن را ارسال کرده است و به همين دليل مرکز بنا را بر اين مي‌گذارد که اين پيام ارسال نشده و پيام را دوباره مي‌فرستد و تا زماني که اين گزارش به مرکز نرسد، اين کار تکرار خواهد ‌شد.

او درباره‌ي اينکه چرا برخي پيامک‌ها که يک بار ارسال شده چندين بار توسط مشترک مقصد دريافت مي‌شود، گفت: در بعضي مواقع اين مشکل به گوشي مشترک مربوط است که به دليل مشکلاتش، يک پيامک چندين بار براي مشترک ديگر ارسال مي‌شود.

به گفته‌ي او البته اين کار هزينه‌اي براي مشترک نخواهد داشت و مشترک فقط هزينه‌ي يک پيامک را پرداخت مي‌کند.

فلاح اصغري همچنين درباره‌ي علت دريافت نشدن پيام دريافت پيامک‌ها در زماني که اين پيامک ارسال شده است، تصريح کرد: ممکن است اين گونه پيام‌ها در ساعات شلوغي به مشترک ارسال نشوند.

اما معاون نظارت و مديريت شبکه‌ي ارتباطات سيار چند روز پيش وجود اختلالات شبکه پيام کوتاه تلفن همراه را تاييد كرده و آن را ناشي از نصب ديتاي جديد بر شبکه دانسته و گفته بود كه اين اختلال به زودي رفع خواهد شد.

به گفته‌ي محمدحسين فلاح اصغري هر ديتايي در شبکه لود شود و يا تغييري در آن حاصل شود، باري به شبکه وارد مي‌کند که مي‌تواند باعث کندي در سيستم شود.

وي با تاکيد بر اينکه هر ديتايي که برروي شبکه نصب شود مي‌تواند تا اندازه‌اي باعث اختلال در شبکه شود، اظهار كرده بود: در صورتي که حجم ديتايي که لود شود بالا باشد، اين امکان وجود دارد که پيامک با کندي ارسال شود.

به گفته‌ي كارشناسان در حال حاضر باتوجه به تغيير تعرفه‌هاي فارسي و لاتين در شبکه سيم‌کارت‌هاي اعتباري در شبکه سيستم‌هاي جديدي وارد و لود مي‌شود و از آنجايي که حجم ديتا بيس آن‌ها بالا است مي‌تواند تا حدي باعث اختلال در شبکه شود.

در هر حال مسوولان بر اين عقيده هستند كه در رابطه با ارسال پيام كوتاه با مشكلى مواجه نيستيم و اختلالى در شبكه وجود ندارد، اما اين مشكلات در برخى مواقع به دليل انتقال بار ترافيكى شبكه از مراكز كلان به مراكز جديد به وجود مى‌آيد و تا زمان پايدار شدن اين ترافيك در مراكز جديد اختلالات در ارسال پيام‌ها به وجود مى‌آید
 
 

اجراي طرح پيامك تلفن ثابت تا 3 ماه ديگر

اجراي طرح پيامك تلفن ثابت تا 3 ماه ديگر

مديركل روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران گفت: مناقصه براي اجراي طرح پيامك تلفن ثابت در حال برگزاري است و تا پايان سال جاري اين طرح در استان تهران اجرا مي‌شود.

خجسته‌نيا در گفت‌وگو با فارس درباره اجراي طرح پيامك تلفن ثابت اظهار داشت: مشتركان از پيامك تلفن ثابت مي‌توانند تا حداكثر پايان سال استفاده كنند.
وي درباره افزايش خدمات غيرحضوري در بخش تلفن ثابت گفت: مهمترين كار در دست اجراست بحث خدمات الكترونيكي است كه 11 خدمت تلفن بدون مراجعه به بانك از طريق سايت است.
مديركل روابط عمومي شركت مخابرات ايران گفت: اين خدمات از ماه آينده به صورت رسمي در اختيار مشتركين قرار مي‌‌گيرد و در حال حاضر در بعضي مناطق از جمله مناطق 8 به سوي آزمايشي اجرا شده است.

وي افزود: مشتركين براي استفاده از اين خدمات بايد رمز عبور خود را از مخابرات دريافت و بعد از آن مي‌توانند از اين خدمات استفاده كنند.

منبع : http://www.tabnak.ir

 

چرا نباید در پمپ بنزین با موبایل صحبت کرد

چرا نباید در پمپ بنزین با موبایل صحبت کرد

برای دیدن این مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید

ادامه نوشته

هزينه ثابت ماهيانه سرويس GPRS حذف شد

هزينه ثابت ماهيانه سرويس GPRS حذف شد

به گزارش ايلنا، روابط عمومي شركت مخابرات ايران اعلام كرد: راه‌‏اندازي مرحله نخست سرويس GPRS همراه اول از روز يكشنبه آغاز شد و تعرفه اين سرويس در ساعات پيك 8/14 ريال و در شب و روز تعطيل 4 ريال براي هر كيلو بايت است . اين سرويس تا يك ماه ديگر به صورت 24 ساعته خواهد بود همچنين سرويس خدمات اينترنت تلفن همراه در مرحله اول براي مشتركان سيم كارت‌‏هاي دايمي با كد 0912 فعال مي‌‏شود و هزينه ثابت ماهيانه سرويس GPRS حذف شد. بدين ترتيب اطلاعيه قبلي روابط عمومي شركت مخابرات ايران اصلاح مي‌‏شود.

منبع : http://www.tabnak.ir

 

آماده شدن نخستين آنتن BTS مشترك تلفن همراه

آماده شدن نخستين آنتن BTS مشترك تلفن همراه

مديرعامل شركت مشترك شهر ـ شركتي كه براي هماهنگي استفاده‌ مشاع اپراتورهاي تلفن همراه از فضا براي  نصب آنتن راه‌اندازي شد ـ  از آماده شدن نخستين BTS براي استفاده مشترك اپراتورهاي تلفن همراه خبر داد.

محمدعلي عابدي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: نخستين سايت (BTS) مشترك بين اپراتورها، تقريبا تا دو هفته ديگر، اجرايي و آماده راه‌اندازي مي‌شود كه اين سايت مورد استفاده دو اپراتور اول و دوم و تاليا خواهد بود.

وي گفت: پنجاه نقطه مشترك در اين زمينه انتخاب شده و همچنين فضايي براي وايمكس و اپراتور سوم نگهداري خواهيم كرد.

عابدي خاطرنشان كرد: اپراتور سوم تلفن ‌همراه و اپراتورهاي وايمكس نيز مي‌توانند از امكانات سايت شرينگ در تهران استفاده كنند كه اين موضوع در اساسنامه شركت ديده شده و بقيه شركت‌ها نيز مي‌توانند از اين امكانات استفاده كنند و چگونگي اين استفاده توسط سهامداران مشخص خواهد شد.

گفتني است، اپراتورهاي تلفن ‌همراه و تاليا به‌ عنوان پيمانكار شركت مخابرات ايران كه موفق به دريافت مجوز نصب سيصد سايت BTS از شهرداري شده‌ بودند كه اين مجوزها در قالب طرح سايت شرينگ صادر شده است.


بنا بر اين طرح براي رفع مشكل اپراتورها در زمينه نصب آنتن‌هاي تلفن ‌همراه در تهران، شركتي با نام ارتباطات مشترك شهر با حضور همراه اول، ايرانسل، تاليا و شهرداري تهران راه‌اندازي شد كه از اين پس، نصب BTSها با قواعد خاصي انجام گيرد.

منبع : http://www.tabnak.ir 

 

سرویس MMS همراه اول از آذرماه

سرویس MMS همراه اول از آذرماه

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران از کاهش تعرفه رومینگ تلفن همراه حجاج از 960 تومان به 167 تومان و ارائه سرویس MMS ( ارسال تصویر ) همراه اول از آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید صدوقی امروز در یک نشست مطبوعاتی گفت: با هماهنگی با سه اپراتور عربستانی هزینه رومینگ حجاج از 960 تومان گذشته به 157 تومان کاهش یافت .

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: سرعت (GPRS) اینترنت تلفن همراه 50 کیلو بایت بوده است که تا دو ماه آینده به 150 کیلو بایت ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: فاصله گوشی تلفن همراه تا آنتن های شبکه، مدل گوشی و میزان پر بودن ظرفیت حافظه گوشی در سرعت اینترنت آن موثر بوده است، ضمن اینکه نوع سایت مورد استفاده و حجم دسترسی مشترکان به آن نیز از جمله عوامل تعیین کننده سرعت اینترنت تلفن همراه ارزیابی می شود.

صدوقی ابراز داشت: شرکت ارتباطات سیار یک شرکت 13 ساله است و برای ارتقای کل سیستمهای موجود خود باید 16 هزار آنتن BTS را جا به جا کند و این امر با برنامه ریزی و مرور زمان امکان پذیر خواهد بود تا کیفیت و سرعت اینترنت تلفن همراه نیز موازی با همین روند ارتقا یابد.

وی خاطر نشان کرد: تعرفه اینترنت تلفن همراه (GPRS ) برای سیم کارتهای اعتباری همراه اول در زمان راه اندازی اعلام خواهد شد ولی قطعا 20 درصد بیش از سیم کارتهای ثابت خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: طی 3 تا 4 ماه آینده کلیه مراکز استانهای کشور به اینترنت تلفن همراه (GPRS) مجهز می شوند و بین 4 تا 10 میلیون مشترک برای این بخش پیش بینی شده است.

صدوقی درباره تعرفه پیامکهای فارسی و لاتین نیز اظهار داشت: در حال حاضر بین 70 تا 80 درصد از مشترکان پیامکها خود را به زبان فارسی ارسال می کنند، به همین دلیل درآمد شرکت از این محل در سال جاری 12 درصد کاهش داشته و این کاهش علی رغم افزایش 20 درصدی درآمد همراه اول در سال جاری اتفاق افتاده است.

وی یادآورشد: براساس مصوبه شرکت، هزینه پیامک بر اساس ارسال باید محاسبه شود و تنها 4 درصد از پیامکها به دلیل مشکل شبکه به مقصد نمی رسند و مابقی به دلیل پربودن حافظه گوشی تلفن همراه و یا در دسترس نبودن مشترک به مقصد نمی رسد که آن پیامک را اپراتور 10 بار دیگر نیز ارسال می کند ولی در برخی موارد، نمی رسد ولی تمهیداتی برای حذف هینه آن از قبوض مشترکین اندیشیده شده است.

صدوقی در ادامه از راه اندازی سرویس ارسال عکس(MMS) این شرکت تا آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آئین نامه خدمات چندرسانه ای اول را تایید کرد و این سازمان تا پایان ماه جاری تاییدیه کتبی خود را در این ارتباط نیز صادر می کند و بر همین اساس، پیش بینی می شود تا آذر ماه این سرویس به مشترکان ارائه شود.

صدوقی ضمن تشریح عملکرد یک ساله شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه توسعه شبکه پیمانکاری را در برنامه داریم، افزود: هم اکنون 86 درصد سایت پیمانکاری راه اندازی شده و یک ماه آینده نیز توسعه این شبکه به اتمام خواهد رسید و تعداد کل سایتها 5 هزار و 496 سایت بوده که تاکنون 4 هزار و 862 سایت راه اندازی شده است.

وی افزود: نوسازی سایتهای قدیمی همراه اول را شامل هزار و 290 سایت بوده و نوسازی این سایتها به منظور ارتقای شبکه GPRS صورت گرفته و از سال 85، 3 هزار و 680 سایت راه اندازی شده و این میزان در سال 86 به 5 هزار و 200 سایت افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار توسعه فاز 4 شبکه رادیویی همراه اول را شامل ایجاد 3 هزار و 600 سایت BTS دانست و ادامه داد: تاکنون برای این منظور 27 سایت راه اندازی شده است و با راه اندازی هزار و 46 سایت BTS و تکمیل 96 درصد از اجرای این برنامه 80 درصد جاده های کشور تحت پوشش قرار گرفته اند که تا پایان امسال با تکمیل هزار و 46 سایت یاد شده تمامی جاده های کشور تحت پوشش قرار می گیرند.

صدوقی با اشاره به طرح جدید افزایش ظرفیت آنتن دهی شبکه تلفن همراه در تهران اظهارداشت: از ابتدای سال نصب سایتهای پر ظرفیت را در برنامه داشتیم که بر این اساس، ظرفیت سایتهای موجود به دو برابر افزایش یافت که تا دو ماه آینده 185 سایت جدید نیز نصب خواهد شد.

وی تعداد سایتهای نصب شده BTS همراه اول را شامل 16 هزار و 310 سایت عنوان و خاطر نشان کرد: 10 هزار سایت طی دو سال گذشته راه اندازی شده است.

صدوقی در ادامه با تشریح واگذاری سیم کارتهای همراه اول گفت: در سال 86 معادل 9 میلیون و 90 هزار سیم کارت واگذار شده که این میزان در سال 85 معادل 6میلیون و 8 هزار بوده است و پیش بینی می شود در سال جاری 3.5 میلیون سیم کارت واگذار شود که از این میزان 3 میلیون و 200 هزار اعتباری و مابقی ثابت است.

وی اضافه کرد: طراحی مجدد شبکه تهران را برای 10 میلیون مشترک در نظر گرفته ایم که هم اکنون 7 میلیون به اتمام رسیده و تا پایان امسال تکمیل خواهد شد. تاکنون 10 میلیون ظرفیت سوئیچ تهران را نوسازی کرده ایم، ضمن اینکه بیش از 5 میلیون از شبکه سوئیچ تهران نصب شده است.

وی مشکلات شرکت ارتباطات سیار با شهرداری را حل شده عنوان کرد و افزود: تاکنون بیش از 190 سایت BTS راه اندازی شده که با تکمیل ظرفیت پیش بینی می شود نقاط کور نخواهیم داشت.

صدوقی به افزایش ظرفیت شبکه IN تلفن همراه اشاره کرد و افزود: ظرفیت این شبکه از 10 میلیون به 12 میلیون مشترک افزایش یافته است که پیش بینی می شود تا پایان سال به 20 میلیون مشترک برسد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی دو میلیون نفر سرویس GPRS را که یک هشتم مشترکین همراه اول است، در برنامه داریم که در صورت نیاز افزایش خواهد یافت.

صدوقی درآمد سال گذشته همراه اول را 12 میلیارد تومان دانست و گفت: در شش ماهه نخست سال 94 میلیارد تومان درآمد داشته ایم.

منبع : http://www.tabnak.ir

 

هديه ايرانسل به مناسبت روز دانش آموز

هديه ايرانسل به مناسبت روز دانش آموز

ايرانسل به مناسبت فرارسيدن 13 آبان، روز دانش آموز، سيم كارت و اعتبار به مشتركان خود هديه مي دهد.

به گزارش روابط عمومي ايرانسل، تمامي مشتركاني كه از 10 مهر تا پايان 13 آبان ماه جاري ثبت نام خود را تكميل كرده و نخستين تماس را از سيم كارت خود برقرار كرده باشند، يك سيم كارت هديه دريافت خواهند كرد.
همچنين صرف نظر از تاريخ ثبت نام به كليه مشتركيني كه حداكثر تا پايان روز 13 آبان ماه ثبت نام خود را تكميل كرده و نخستين تماس را از سيم كارت خود در همين روز (13 آبان) برقرار كنند 10هزار تومان اعتبار رايگان اهدا مي‌شود.
براساس اين گزارش، اعتبار هديه ويژه روز دانش آموز تنها به سيم كارت هايي كه تا روز 13 آبان ثبت نامشان تكميل شده و نخستين تماس از آنها در 13 آبان برقرار شود تعلق مي‌گيرد.
مشتركان براي دريافت سيم كارت هديه كافي است پس از تكميل ثبت نام و فعال سازي و برقراري نخستين تماس در همان روز 13 آبان، ابتدا يك پيام كوتاه بدون متن از خط ايرانسل خود به 2112 بفرستند تا بدين ترتيب كد پستي كه در سيستم ايرانسل براي پرونده مشترك ثبت شده است، از طريق پيام كوتاه براي وي ارسال شود. مشترك بايد حتما اين كد را كنترل كرده تا با كد پستي 10 رقمي كه در قبوض تلفن، آب، برق يا گاز درج مي شود، يكسان باشد زيرا اين كد نشان دهنده آدرس محلي است كه سيم كارت هديه به آن ارسال خواهد شد.
بنابراين در صورتي كه كد پستي صحيح بود، مي بايست براي تائيد آن، يك پيام كوتاه بدون متن از خط خود به 2115 فرستاده و به اين ترتيب كد پستي محلي را كه بايد سيم كارت هديه به آن ارسال شود، به ايرانسل اعلام كند.
اگر كد دريافتي صحيح نبود، مشترك مي بايست سريعا به محل خريداري سيم كارت مراجعه كرده و كد پستي را تصحيح و مراحل ذكر شده را دوباره تكرار كند.
براساس اين گزارش، مشتركاني كه از 10 مهر تا 13 آبان 87 ثبت نام خود را تكميل كرده و در طرح ويژه روز دانش آموز شركت مي كنند، علاوه بر دريافت 10 هزار تومان اعتبار رايگان از ايرانسل و يك سيم كارت اعتباري هديه با يك هزار تومان اعتبار اوليه، در قرعه كشي جوايز جشنواره عيد تا يلداي ايرانسل ويژه مشتركين جديد شركت داده مي شوند.

جزئيات بيشتر درباره اين طرح بر روي سايت اينترنتي ايرانسل به نشاني www.Irancell.ir قرار داده شده است.

منبع : http://www.tabnak.ir

 

نحوه‌ فعال‌سازي سرويس GPRS همراه اول

نحوه‌ فعال‌سازي سرويس GPRS همراه اول

مشتركان همراه اول با تکميل فرم الکترونيکي ثبت‌نام و انجام موفق تنظيمات گوشي كه روي سايت شركت ارتباطات سيار با آدرس اينترنتي www.mci.ir قابل دسترس شده است به جمع مشترکان GPRS اين اپراتور مي‌پيوندند.

براي استفاده از سيستم GPRS همراه اول بايد سه مرحله طي شود.

مرحله اول، ملاحظه شرايط عمومي و قبول آن است كه در آن خطاب به مشترك آمده است: خدماتي که در حال حاضر از طريق سرويس GPRS در اختيار مشترکان قرار مي‌گيرد استفاده از پست الکترونيکي و دسترسي به سايت‌هاي اينترنتي و دريافت فايل برروي گوشي موبايل است و ساير خدمات از جمله MMS در آينده نزديک به متقاضيان ارايه خواهد شد.

ساعات استفاده از سرويس GPRS در مرحله آزمايشي، براي روزهاي عادي از ساعت 23 لغايت 8 و براي روزهاي تعطيل رسمي کليه ساعات شبانه روز است.

سرعت اينترنت که از طريق سرويس GPRS ارايه مي‌شود محدود بوده و همراه با توسعه آينده شبکه به نسل بعد سرويس ديتا "EDGE" که داراي سرعت بالاتر در اينترنت مي‌باشد به مشترکان ارايه خواهد شد.

در اين مرحله از واگذاري، اين سرويس تنها براي تعداد محدودي ازمشترکان استان تهران قابل ارايه بوده و ثبت‌نام فقط از طريق پرتال همراه اول مقدور است. در مراحل بعدي کليه استان‌هاي کشور تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

پس از فعال‌سازي سرويس، پيامکي براي مشترك ارسال خواهد شد و در صورت ارايه آدرس پست الکترونيکي اين پيام به آن آدرس نيز ارسال مي‌گردد.

مرحله‌ي دوم به تكميل الكترونيكي فرم ثبت‌نام مربوط است كه متقاضي در اين مرحله بايد اطلاعات شخصي شامل نام، نام خانوادگي و شماره كد ملي، اطلاعات تماس شامل شماره تلفن همراه و پست الكترونيكي خود را وارد كند.

آدرس پست الکترونيکي که وارد مي‌شود همان آدرسي است که بعدا پس از فعال شدن سرويس براي اطلاع‌رساني به مشترک از آن استفاده خواهد شد.

مشترک پس از تکميل فرم با کليک برروي گزينه " ورود به مرحله 3" اطلاعات خود را به سيستم ارسال مي‌كند. پس از بررسي وضعيت شماره تلفن همراه پيامي مناسب در مرورگر به وي نشان داده مي‌شود.

در مرحله‌ي سه براي استفاده از سرويس GPRS، گوشي هم بايد تنظيم شود. براي دريافت اين تنظيمات از طريق لينک "ارسال تنظيمات گوشي براي استفاده از سرويس GPRS " با وارد کردن شماره تماس و انتخاب نوع و مدل گوشي، تنظيمات لازم از طريق پيامک براي متقاضي ارسال مي‌شود.

امکان ارسال تنظيمات براي کليه گوشي‌هايي که توانايي دريافت تنظيمات از طريق شبکه را دارند در اين صفحه وجود داشته و ساير گوشي‌هايي که اين توانايي را ندارند بايد به طور دستي مطابق راهنماي موجود در صفحه مذکور تنظيم شوند. مشترك بايد مطابق دستورالعمل موجود در صفحه آخر لينک مذكور، پس از دريافت پيامک حاوي تنظيمات، با زدن کد 1234 آن را بر روي گوشي خود نصب كند.

در پايان پيغامي با اين مضمون دريافت مي‌شود: «مشترک گرامي؛ سرويس GPRS شما فعال شده و براي تاييد پيامکي از طريق همراه اول براي شما ارسال خواهد شد، بعد از دريافت پيامک، شما مي‌توانيد از اين سرويس استفاده كنيد.

اما در لينك مربوط به تنظيمات گوشي هم آمده است: همراه اول پيوستن شما را به جمع کاربران GPRS ارج مي‌نهد.

در ادامه آمده است: (GPRS (General Packet Radio Service سرويسي است که توسط اپراتور شما، همراه اول، در اختيار شما قرار گرفته است و جايگزين دسترسي Dial up به اينترنت در گوشي‌هاي موبايل (مثل سرويس ديتا در GSM) است که مرور سريع‌تر وب را ممکن ساخته و سرويس‌هاي آنلاين را با سرعت بيش‌تري در اختيار قرار مي‌دهد.

در مقايسه با يک اتصال GPRS ،Dial up به جاي استفاده از يک شماره تلفن براي اتصال، از يک (APN (Access Point Node استفاده مي‌کند که بايد در گوشي تنظيم شود. تنظيم اين پارامتر و ساير پارامترهاي لازم براي اتصال به GPRS توسط سرويس OTA انجام مي‌گردد.

سرور OTA پس از دريافت درخواست شما از طريق لينک‌هاي ذيل، اين تنظيمات را در قالب يک پيام کوتاه براي شما ارسال مي‌کند. پس از باز کردن پيام و زدن کد 1234، تنظيمات به طور خودکار در گوشي قرار خواهد گرفت. چنانچه به هر دليل اين کار با مشکل مواجه شود ابتدا درخواست خود را تکرار کنيد. در صورت عدم موفقيت مجدد با مرکز پاسخگويي همراه اول به شماره 09990 جهت حل مشکل تماس حاصل كرده يا طبق راهنماي زير پارامترها را به طور دستي در گوشي خود تنظيم كنيد.

منبع : http://www.tabnak.ir

 

محدوديت استفاده از تلفن همراه در كره شمالي

محدوديت استفاده از تلفن همراه در كره شمالي

كره‌ شمالي استفاده از تلفن همراه را محدود كرده تا مانع انتشار اخبار وخيم‌تر شدن بحران غذا در اين كشور شود.

به گزارش ايسنا، بر اساس گزارش روزنامه‌ي تايمز لندن كه به استناد از گزارش محقق حقوق بشر به مجمع عمومي سازمان ملل صورت مي‌گيرد، دولت كره‌ شمالي شهروندان اين كشور را با اعدام‌هاي عمومي ترسانده و براي ممانعت مردم از انتشار اطلاعات در مورد آنچه كه در اين كشور در حال روي دادن است، استفاده از تلفن همراه را ممنوع كرده است.

بر اساس اين گزارش، به ادعاي محقق تايلندي سازمان ملل، مقابله با تلفن همراه و مكالمات تلفني راه دور براي جلوگيري از انتشار اخبار مربوط به كمبود غذا در كره‌ي شمالي است؛ همچنين طبق اظهارات گردشگراني كه به تازگي از اين كشور بازديد كرده‌اند، دولت كره‌ي شمالي تلفن‌هاي همراه را مصادره مي‌كند.

بنا بر گزارش‌هاي منتشر شده، دولت اين كشور تا اوايل سال آينده سرويس تلفن همراه جديدي راه‌اندازي مي كند كه كاربران آن تنها مي‌توانند با مردم در داخل كره‌ شمالي تماس بگيرند و قادر به تماس يا پاسخ به مكالمات دريافتي با مردم در خارج از اين كشور نيستند.

http://www.tabnak.ir

 

خدمات پیام چندرسانه ای

ارسال پيام، موسيقي و عكس
بصورت يكجا با سرويس پيشرفته پيام چند رسانه اي (MMS) ايرانسل...




ایرانسل خدمات پیام چند رسانه ای و یا Multimedia Messaging Service) MMS)، را مجدداً راه اندازی نموده است. این سرویس که برای نخستین بار در کشور توسط ایرانسل معرفی شده است، به مشترکین ایرانسل امکان می دهد تا فایل های صوتی و تصویری را به همراه متن های طولانی به صورت یکجا به سایر مشترکین ایرانسل بفرستند یا به ایمیل آنها ارسال نمایند.

تفاوت پيام كوتاه(SMS) و پيام چند رسانه اي(MMS)
سرویس پیام کوتاه (SMS)، تنها دارای قابلیت ارسال یک متن نهایتاً 160 کاراکتری است؛ درحالیکه پیام چند رسانه ای(MMS) به شما امکان می دهد تا حجم 300 کیلو بایت، متن، عکس و کلیپ ویدیویی را تنها در یک پیام ارسال کنید.


سه شرط لازم برای استفاده از پیام چند رسانه ای (MMS)

1. قابلیت گوشی برای دریافت پیام چند رسانه ای (MMS):
جهت استفاده از این خدمات، گوشی شما باید دارای قابلیت MMS باشد. برای مشاهده فهرست گوشی هایی که قابلیت دریافت MMS را دارند، اينجا را كليك كنيد.

2. ذخیره تنظیمات MMS در گوشی:
ایرانسل پیش از این، اطلاعات لازم برای تنظیم گوشی را از طریق پیام کوتاه برای مشترکین ارسال نموده است. در صورتیکه پیام کوتاه حاوی تنظیمات را دریافت و یا ذخیره نکرده اید، به یکی از روشهای زیر عمل کنید تا تنظیمات برایتان ارسال شود.

• سیستم تلفن گویا: شماره گیری 130 از خط ایرانسل و سپس وارد کردن 3 و بعد 5 .
• سیستم کدهای دستوری: شماره گیری کد #5*3*130* از خط ایرانسل.
* پس از دریافت پیام کوتاه حاوی تنظیمات، آن را باز و سپس ذخیره کنید تا تنظیمات وارد گوشی همراهتان شود.

3. ارسال درخواست برای فعال سازی پیام چند رسانه ای (MMS):
برای ارسال درخواست فعال سازی خدمات پیام چند رسانه ای، می توانید از هر یک از4 روش موجود که مایل باشید، استفاده کنید:


توجه: چه افرادی که هم اکنون می خواهند سیم کارت ایرانسل خریداری کنند و چه مشترکین قبلی ایرانسل، باید مطابق مراحل زير اقدام نمایند.

روش اول: مراجعه به يكي از فروشندگان مجاز ايرانسل
شما می توانید با شناسنامه یا کارت ملی خود و یک برگ کپی از آن به یکی از فروشندگان مجاز ایرانسل مراجعه کنید، فرم مربوطه را دریافت نموده و طی مراحل زیر، درخواست خود را ارائه کنید:

1. یک فرم ثبت نام ایرانسل از فروشنده بگیرید. توجه داشته باشید که این فرم رایگان است.
2. فرم را به طور کامل پر کنید. شرایط و ضوابط مربوط به استفاده از سرویس پیام چند رسانه ای را در پشت فرم بخوانید و روی فرم را در محل خواسته شده امضاء کنید. توجه داشته باشید که امضای فرم، به منزله اعلام موافقت شما برای فعال سازی سرویس پیام چند رسانه ای برای خط شماست.
3. فرم را به همراه کپی شناسنامه یا کارت ملی خود که شماره ایرانسل خود را روی آن نوشته اید، به فروشنده مجاز ایرانسل تحویل دهید.

دو نکته مهم:
• دریافت و ارسال فرم فعال سازی سرویس پیام چند رسانه ای برای تمامی مشترکین (اعم از قبلی و جدید) رایگان است.
• درصورتیکه فرم ثبت نام امضاء شده به ایرانسل ارسال نشود، درخواست شما در سیستم ثبت نخواهد شد؛ لذا خواهشمند است نسبت به ارسال مدارک خود به ایرانسل اطمینان حاصل فرمایید.

روش دوم: مراجعه به اداره پست
شما می توانید با یک برگ کپی از شناسنامه یا کارت ملی خود به یکی از دفاتر پست سراسر کشور مراجعه کنید، فرم مربوطه را دریافت نموده و طی مراحل زیر، درخواست خود را ارائه کنید:

1. یک فرم ثبت نام ایرانسل از مسئول مربوطه بگیرید. توجه داشته باشید که این فرم رایگان است.
2. فرم را به طور کامل پر کنید. شرایط و ضوابط مربوط به استفاده از سرویس پیام چند رسانه ای را در پشت فرم بخوانید و روی فرم را در محل خواسته شده امضاء کنید. توجه داشته باشید که امضای فرم، به منزله اعلام موافقت شما برای فعال سازی سرویس پیام چند رسانه ای برای خط شماست.
3. فرم امضاء شده را به همراه یک برگ کپی از شناسنامه و یا کارت ملی خود که شماره ایرانسل خود را روی آن درج کرده اید، داخل یک پاکت قرار داده، روی پاکت بنویسید "ایرانسل" و آنرا در صندوق پست بیاندازید.

روش سوم: بريدن فرم چاپ شده در روزنامه هاي كثيرالانتشار
فرم مربوط به درخواست فعال سازی پیام چند رسانه ای ایرانسل، در روزنامه های کثیرالانتشار سراسر کشور به چاپ می رسد. کافیست این فرم را ببرید، سپس مطابق مراحل 2 و 3 یکی از روشهای قبل (مراجعه به فروشنده مجاز ایرانسل یا دفاتر پستی) عمل کنید. شرایط و ضوابط مربوط به استفاده از سرویس پیام چند رسانه ای در روزنامه¬هاي كثيرالانتشار همراه فرم ثبت نام و فعال سازي سرويس پيام چند رسانه اي به چاپ مي رسد.


روش چهارم: دريافت فرم از طريق سايت ايرانسل
جهت دريافت فرم فعال سازي سرويس پيام چند رسانه اي به همراه ضوابط و مقررات سرويس پيام جند رسانه اي و تعهدات پذيرفته شده توسط متقاضي

اينجا را كليك كنيد!

در این روش، کافیست پس از دانلود فرم، آن را پر کرده و مطابق مراحل 2 و 3 یکی از روشهای قبل (مراجعه به فروشنده مجاز ایرانسل یا دفاتر پستی) عمل کنید.


پس از فعال شدن خدمات پیام چند رسانه ای، شما می توانید به شماره سایر مشترکین ایرانسل پیام چند رسانه ای (MMS) ارسال نمایید. درصورتیکه گوشی دریافت کننده فاقد قابلیت MMS باشد، یک نشانی اینترنتی به همراه یک رمز ورود از طریق پیام کوتاه برای وی ارسال می شود. به این ترتیب، دریافت کننده می تواند از طریق مراجعه به اینترنت، پیام ارسال شده را مشاهده نماید. همچنین، مشترکین ایرانسل می توانند MMS را مستقیماً به ایمیل فرد مورد نظر ارسال نمایند.

توجه داشته باشید که ارسال پیام چند رسانه ای (MMS) برای مشترکین سایر شبکه های تلفن همراه در ایران تا زمانیکه این شبکه ها به سیستم MMS مجهز گردند، امکان پذیر نخواهد بود.


ارسال "پیام بلند" (Long Message) از طریق MMS
با استفاده از قابلیت "پیام بلند" در MMS، دیگر محدود به 160 کاراکتر نیستید و می توانید متن های طولانی را به سادگی در یک پیام ارسال نمایید. تعرفه ارسال پیام بلند، معادل تعرفه تعیین شده برای MMS، یعنی 480 ریال برای ارسال هر پیام است.

هزینه ارسال هر MMS چقدر است؟
تعرفه ارسال پیام چند رسانه ای (MMS) بسیار مقرون به صرفه درنظر گرفته شده و بر اساس تعداد پیامهای ارسال شده، محاسبه می شود.
به عبارت دیگر، مهم نیست که حجم پیام ارسالی و یا نوع فایل ارسال شده چه میزان باشد؛ یعنی هر پیام، شامل عکس، صوت و یا متن تا سقف 300 کیلوبایت، یک پیام چند رسانه ای محاسبه شده و تعرفه تشویقی آن معادل 480 ریال خواهد بود. توجه فرمایید که این نرخ ویژه جشنواره عید تا یلدای ایرانسل است و تا اطلاع ثانوی برای تمامی مشترکین در تمامی طرحهای تعرفه ایرانسل یکسان خواهد بود.

• درصورت تغییر مالکیت سیم کارت، مالک جدید می بایست مجدداً برای فعال سازی سرویس پیام چند رسانه ای (MMS) درخواست دهد.


به ياد داشته باشيد

• سرویس MMS تنها درصورتی برای خط شما فعال می شود که:
     1. فرم را بصورت کامل تکمیل و امضاء کنید.
     2. فرم و مدارک لازم را ازطریق فروشندگان مجاز یا پست به ایرانسل ارسال کنید.

• ارسال فرم و مدارک لازم برای فعال سازیMMS، رایگان است!

• ثبت نام و فعال سازی MMS رایگان است!

 
 
منبع : www.irancell.ir
 
 

اعلام جزئيات تعهدات قانونی مشترکان برای استفاده از MMS

اعلام جزئيات تعهدات قانونی مشترکان برای استفاده از MMS

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کلیه موارد و تعهدات قانونی مشترکان تلفن همراه برای استفاده از سرویس MMS (ارسال تصویر) اپراتور دوم تلفن همراه را اعلام کرد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از سايت http://www.khodkar.ir، پیش از ارائه این سرویس از سوی اپراتور دوم به مشترکان، آنها باید فرم دقیق مشخصات فردی و نشانی خود را در ثبت و هرگونه تغییرنشانی را سریعا به مراکز ثبت مشخصات اعلام کنند و در صورت سرقت یا فروش سیم‌کارت، وضعیت جدید را اطلاع دهند. بر اساس این ابلاغیه، استفاده تبلیغاتی و ارسال انبوه با مقاصد تجاری از MMS (به جز سازمان‌های تهیه کننده محتوا) ممنوع است و مشترکان نباید هرگونه پیام طبقه بندی شده‌ای را ارسال کنند.هرگونه پیامی که خدشه دارکننده امنیت ملی است، برای مشترکان ممنوع است و آنان باید از انتشار ویروس، نرم‌افزارهای مخرب جلوگیری کنند. ارسال هرگونه پیام مستهجن، تهدیدآمیز و برهم زننده امنیت اقتصادی و اجتماعی نیز برای مشترکان ممنوع اعلام شده است. در شرایط عادی نیز ارسال هر گونه پیام تبلیغاتی از سوی اپراتور برای مشترکان بلامانع فرض می شود مگر آن که مشترک عدم موافقت خود با دریافت پیام‌های تبلیغاتی را از مجاری مشخص به اپراتور اعلام نماید.بر اساس این ابلاغیه، تکالیف اپراتور نیز برای ارائه خدمات عدم تبعیض میان مشترکان و اخذ تعهدات لازم پیش از ارائه این سرویس به آنان است و همچنین اطلاع رسانی مستقیم به مشترکان و ایجاد بسترهای لازم برای استفاده مراکز فرهنگی مجازاست. علاوه بر موارد فوق، اپراتور باید شرایط لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس و ثبت مشخصات گیرنده و فرستنده برای قابل پیگرد بودن و محدود شدن تعداد پیام‌ها را فراهم کند. پس از ارائه سرویس MMS در صورتی که مشترکین پیام نامناسب دریافت کنند می‌توانند آن را به شماره 2117 ارسال نمایند.

منبع : http://www.iritn.com

 

پرداخت قبوض تلفن همراه از طريق تلفن

پرداخت قبوض تلفن همراه از طريق تلفن

سيستم پرداخت قبوض تلفن همراه از طريق تماس با شماره تلفن 2784-021 بانك ملي راه‌اندازي شد.

روابط عمومي شركت ارتباطات سيار ايران اعلام كرد: مشتركان «همراه اول» از اين پس مي‌توانند براي پرداخت صورتحساب قبوض تلفن همراه خود علاوه بر ساير روش‌هاي غيرحضوري از طريق تماس با شماره 2784-021 و با داشتن هر يك از كارت‌هاي عضو شبكه شتاب و صرفا با وارد كردن شماره تلفن همراه خود بدون نياز به شناسه قبض و شناسه پرداخت نسبت به پرداخت قبوض تلفن همراه خود اقدام كنند.

در اين گزارش آمده است: در صورتي كه مشترك از طريق تلفن همراه خود با سيستم تماس بگيرد، سيستم شماره مشترك را تشخيص داده و امكان پرداخت بدون وارد كردن شماره تلفن همراه ميسر است، مگر اين كه مشترك بخواهد قبض شماره تلفن همراه ديگر را پرداخت كند كه در اين صورت بايد شماره تلفن به سيستم وارد شود.

منبع : http://tabnak.ir